Petra Dočekalová bola jedným zo speakrov na Eastern Design Conference, ktorá sa konala cez víkend u nás, v Košiciach. Bola to prvá veľká konferencia zameraná na design v našom meste. Česká typografka takisto dizajnovala tričká „GoEast“ na spomínanej konfere, preto sme hrdí, že sme spolupracovali s takou profesionálkou. „Spomienkové“ tričká predávame aj u nás v KEREshope. Mali sme šťastie, že Petra po svojej prezentácii s úsmevom prehodila aj pár slov s nami.
KERE: V akom veku ste sa rozhodli, že sa budete venovať písmu?
Petra: Na strednej škole. Asi v 17-tich.
KERE: Aký projekt je Vaša srdcovka, na ktorý ste obzvlášť hrdá?
Petra: To sa ma ešte nikto nespýtal 🙂 Nooo. Mmm. Paradoxne poviem niečo, čo so skriptovým písmom (ručne-písaným písmom) vôbec nesúvisí. A je to projekt Typo 9010. Je to ako kultúrny projekt, ktorý spája históriu česko-slovenského digitalizovaného písma. Mám pocit, že bez toho základu by sme nevytvorili to, čo robíme teraz. A potom Briefcase je tiež niečo, na čo som obzvlášť hrdá.
KERE: Kto je Vaším vzorom? Aký dizajnér?
Petra: Mojím vzorom bol dlho Ken Barber, no postupom času sa to mení a mojimi vzromi sa stávajú uplne iní ľudia. Takže musím povedať, že sú to ľudia, s ktorými denne pracujem, pretože ma motivujú v tom, čo a ako robím.
KERE: Čo je Vaším snom v profesíjnom živote?
Petra: Aby typografiu brala verejnosť automaticky ako obor, ktorý robia ľudia, a ktorý vyžaduje obrovskú dávku skúseností a je všeobecne prijatý kladne. Pretože to písmo ako také dnes nikoho nezaujíma, normálny človek nevie, čo to znamená robiť abecedu. V podstate taká popularizácia písma je mojím snom a vyššia erudovanosť v tomto obore.
KERE: Vieme, že v Košiciach nie ste po prvýkrát. Čo sa Vám tu páči najviac?
Petra: Celé mesto, pokoj, príroda, ľudia. Neustále sa rozvíjajúca komunita. Pripadá mi to tu neuveriteľne nakopnuté, a myslím si, že o dva roky, ak konferencia vydrží, tak sa tu budú stretávať ľudia z celej Európy. Napríklad Ostrava alebo aj iné mestá by si mali vziať príklad.
Petra vyštudovala dizajn a typografiu na Vysokej škole architektúry a dizajnu v Prahe. Je členom „Suitcase & Briefcase Type Foundry tímu„. Získala TDC cenu za diplomový projekt, ktorý sa zaoberal československou kaligrafiou a novými formami ručne písaných písmen. Je typografom, grafikom či umelcom, ktorý neustále pracuje na nových digitálnych skriptoch.
Viac z jej originálnej tvorby nájdeš na Insta.