Čaute, volám sa Martin Rogovský, alebo Rogy. Kamaráti ma tiež volajú Doktor. Som rodený Košičan, štastne zadaný a momentálne ešte bezdetný. Venujem sa motorsportu a autám značky BMW.
- Ako dlho jazdíš závodne a čo ťa k tejto vášni priviedlo?
K motorsportu ma priviedol môj otec, ktorý sa tomu venoval ešte za svojich mladých čias. Začal som v šestnástich rokoch ako automechanik v Atlantis Cars Rally Teame, neskôr už ako jazdec. Súťažiam sa aktívne venujem 14 rokov.
- V skratke nám opíš vozidlo, s ktorým pretekáš.
Jedná sa o BMW E30 318iS z roku 1990. Je to v podstate sériové auto s povinnými bezpečnostnými úpravami ako je ochranný rám, škrupinové sedadlá, 6 bodové pásy a nejakými malými športovými úpravami. Objem motora je 1.8L a výkon 140 koní. Je to zadný náhon, ako každé správne BMW a má tiež samosvorný diferenciál.
- Ako si spomínaš na svoje prvé preteky?
Moje prvé veľké preteky boli Rally Košice v roku 2001, kde som štartoval vtedy ešte so Škodou Favorit a podarilo sa mi dôjsť do cieľa na 4. mieste vo svojej triede. Bol to úžasný pocit a také naplnenie môjho detského sna, že aj ja raz budem pretekať na Rally Košice.
- Túto nedeľu (26.10.2014) sa uskutoční druhý ročník pretekov Fusion cup na Bankove. Minulý rok si sa v tejto súťaži umiestnil na 1. mieste v triede zadný náhon do 2L . Ako sa ti páčila celková organizácia podujatia? Plánuješ sa zúčastniť aj tento rok? Ak áno, aké si dávaš ciele?
Organizáciu podujatia zabezpečujú ľudia z PD Autosport Košice, ktorí sa tejto činnosti venujú už viac ako 10 rokov, takže z ich strany to bolo, ako tradične, na vysokej úrovni. Tento rok sa zúčastním znova a mojim cieľom bude obhájiť minuloročné prvenstvo, čo bude určite ťažká úloha, nakoľko konkurencia v mojej triede výrazne posilnila svoju techniku. 🙂
- Čo považuješ vo svojej doterajšej jazdeckej kariére za svoj najväčší úspech?
Tých úspechov bolo viac, no za poslednú dobu sú to asi minuloročné víťazstvá v kopcových pretekoch Qalt Cup Myslavský kopec a Fusion Cup Bankovský kopec.
- Aký povrch preferuješ?
Mám rád všetky povrchy, ale nakoľko sa u nás jazdia prevažne asfaltové súťaže, tak asfalt. Aj keď dobrému snehu sa nič nevyrovná 🙂
- Čo ty a nehody pri závodoch? Poctivo sa im vyhýbaš alebo máš už nejakú nepríjemnú skúsenosť?
Čo sa týka nehôd, tak musím povedať a zároveň zaklopať na drevo (klop, klop), že sa mi zatiaľ úspešne darí vyhýbať sa nejakým väčším incidentom. Aj keď tohto roku padla kosa na kameň a na Rally Sprinte v Košickom Klečenove som mal najvážnejšiu nehodu v mojej doterajšej jazdeckej kariére. V skratke povedané. Na vine bolo krátkodobé zatmenie mojej mysle a pocit, že vo vytočenej 4ke v rýchlosti asi 150 km/h, sa na úzkej ceste tesne pred ľavou 5kou predsa musí dať zahnúť myšička do retardéru. Skončilo to krátkym, asi 5 metrovým letom z priekopy do poľa a ďalšími asi 30 metrami v pšenici. Auto našťastie vyviazlo len s malým poškodením a hneď v ďalšej súťaži som mohol opäť bodovať.
- Aké máš ciele do budúcna, kam ťa to až láka dotiahnuť?
Cez zimu mám v pláne postaviť si nové BMW na preteky do vrchu a naďalej sa venovať týmto súťažiam. Veľmi ma však lákajú otvorené autá typu formula alebo kopcová placka, ale všetko je to otázka financií.
- Keď sa povie „KERE“. Čo si pod tým pojmom predstavíš?:)
KERE pre mňa znamená Košice reprezent a to doslova. Som hrdý na to, že som Košičan a rád reprezentujem naše mesto. No a kvalitné a netuctové oblečenie zn. KERE, je k tomu priam ako stvorené. 🙂