Martin Rogy Rogovský

rogy1

Čaute, volám sa Martin Rogovský, alebo Rogy. Kamaráti ma tiež volajú Doktor. Som rodený Košičan, štastne zadaný a momentálne ešte bezdetný. Venujem sa motorsportu a autám značky BMW.

  1. Ako dlho jazdíš závodne a čo ťa k tejto vášni priviedlo?

K motorsportu ma priviedol môj otec, ktorý sa tomu venoval ešte za svojich mladých čias. Začal som v šestnástich rokoch ako automechanik v Atlantis Cars Rally Teame, neskôr už ako jazdec. Súťažiam sa aktívne venujem 14 rokov.

  1. V skratke nám opíš vozidlo, s ktorým pretekáš.

Jedná sa o BMW E30 318iS z roku 1990. Je to v podstate sériové auto s povinnými bezpečnostnými úpravami ako je ochranný rám, škrupinové sedadlá, 6 bodové pásy a nejakými malými športovými úpravami. Objem motora je 1.8L a výkon 140 koní. Je to zadný náhon, ako každé správne BMW a má tiež samosvorný diferenciál.

  1. Ako si spomínaš na svoje prvé preteky?

Moje prvé veľké preteky boli Rally Košice v roku 2001, kde som štartoval vtedy ešte so Škodou Favorit a podarilo sa mi dôjsť do cieľa na 4. mieste vo svojej triede. Bol to úžasný pocit a také naplnenie môjho detského sna, že aj ja raz budem pretekať na Rally Košice.

  1. Túto nedeľu (26.10.2014) sa uskutoční druhý ročník pretekov Fusion cup na Bankove. Minulý rok si sa v tejto súťaži umiestnil na 1. mieste v triede zadný náhon do 2L . Ako sa ti páčila celková organizácia podujatia? Plánuješ sa zúčastniť aj tento rok? Ak áno, aké si dávaš ciele?

Organizáciu podujatia zabezpečujú ľudia z PD Autosport Košice, ktorí sa tejto činnosti venujú už viac ako 10 rokov, takže z ich strany to bolo, ako tradične, na vysokej úrovni. Tento rok sa zúčastním znova a mojim cieľom bude obhájiť minuloročné prvenstvo, čo bude určite ťažká úloha, nakoľko konkurencia v mojej triede výrazne posilnila svoju techniku. 🙂

  1. Čo považuješ vo svojej doterajšej jazdeckej kariére za svoj najväčší úspech?

Tých úspechov bolo viac, no za poslednú dobu sú to asi minuloročné víťazstvá v kopcových pretekoch Qalt Cup Myslavský kopec a Fusion Cup Bankovský kopec.

  1. Aký povrch preferuješ?

Mám rád všetky povrchy, ale nakoľko sa u nás jazdia prevažne asfaltové súťaže, tak asfalt. Aj keď dobrému snehu sa nič nevyrovná 🙂

  1. Čo ty a nehody pri závodoch? Poctivo sa im vyhýbaš alebo máš už nejakú nepríjemnú skúsenosť?

Čo sa týka nehôd, tak musím povedať a zároveň zaklopať na drevo (klop, klop), že sa mi zatiaľ úspešne darí vyhýbať sa nejakým väčším incidentom. Aj keď tohto roku padla kosa na kameň a na Rally Sprinte v Košickom Klečenove som mal najvážnejšiu nehodu v mojej doterajšej jazdeckej kariére. V skratke povedané. Na vine bolo krátkodobé zatmenie mojej mysle a pocit, že vo vytočenej 4ke v rýchlosti asi 150 km/h, sa na úzkej ceste tesne pred ľavou 5kou predsa musí dať zahnúť myšička do retardéru. Skončilo to krátkym, asi 5 metrovým letom z priekopy do poľa a ďalšími asi 30 metrami v pšenici. Auto našťastie vyviazlo len s malým poškodením a hneď v ďalšej súťaži som mohol opäť bodovať.

_MG_0587

  1. Aké máš ciele do budúcna, kam ťa to až láka dotiahnuť?

Cez zimu mám v pláne postaviť si nové BMW na preteky do vrchu a naďalej sa venovať týmto súťažiam. Veľmi ma však lákajú otvorené autá typu formula alebo kopcová placka, ale všetko je to otázka financií.

  1. Keď sa povie „KERE“. Čo si pod tým pojmom predstavíš?:)

KERE pre mňa znamená Košice reprezent a to doslova. Som hrdý na to, že som Košičan a rád reprezentujem naše mesto. No a kvalitné a netuctové oblečenie zn. KERE, je k tomu priam ako stvorené. 🙂